Plan pracy opiekuńczo – wychowawczej marzec 2020r.

ZAMIERZENIA ZAJĘĆ OPIEKUŃCZO-DYDAKTYCZNYCH

NA MIESIĄC MARZEC

Zadania wychowawcze i opiekuńcze:

–  Wpajanie nawyków grzecznościowych, higienicznych i porządkowych: m. in. rytuał powitania i pożegnania, porządkowanie zabawek, mycie rączek przed i po posiłku.

– Utrwalanie pozytywnych zachowań w grupie, kontynuacja sprawnego poruszania umiejętności bezpiecznej.

– Usprawnienie samoobsługi: kontynuacja wspomagania nauki samodzielności w piciu z kubka, posługiwaniu się łyżką.

– Doskonalenie czynności samoobsługowych: zdejmowanie i zakładanie papci, garderoby, samodzielne mycie rączek i buzi. Indywidualne próby zgłaszania potrzeb fizjologicznych oraz samodzielnego korzystania z toalety.

– Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji.

– Doskonalenie nawyku wspólnej zabawy i zaangażowanie w zabawie w grupie, zwracanie uwagi na innych uczestników zabawy, prawidłowe i bezpieczne korzystanie z zabawek.

– Doskonalenie umiejętności prawidłowego reagowania na polecenie i prośby opiekunek.

Zajęcia z zakresu rozwijania mowy, myślenia, rozwój poznawczy:

-Omówienie zjawisk atmosferycznych zachodzących w przyrodzie (pojawienie się pączków na drzewach i kwiatach)

-’’Dzień wiosny’’ rozmowa z dziećmi.

-”Biały Dzień rozmowa z dziećmi i zabawa ruchowa

-Nauka wierszyka:  “Słońce świeci’

-”Dzień Pandy ”- grupowa praca plastyczna 

– ”Dzień Piegów” –  praca plastyczna 

-’Od nasiona  do rośliny’’- sadzenie roślinek

Zajęcia manipulacyjno-konstrukcyjne, plastyczne:

-Układanie klocków o różnej wielkości, ciężkości, dopasowywanie elementów układanek o różnej wielkości i liczbie-budowanie wież,mostów, domów.

-Rzucanie piłkami, obręczami do celu- usprawnianie chwytu precyzyjnego i koordynacji wzrokowo-ruchowej.

-Układanki drewniane, puzzle- stymulowanie procesów spostrzegania, oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej.

– Malujemy farbami i kolorujemy kredkami.

– Praca plastyczna: Narcyzy, Wiosna, Panda

-Zabawy sensoryczne: zabawy z piaskiem kinetycznym, ciastolina, plastelina.

-Zapachowe zagadki

-Sensoryka mała pudełko kolorów

Zajęcia z zakresu rozwoju ruchowo-fizycznego i zdrowotnego:

– Zabawy integracyjne z chustą animacyjną.

– Zajęcia gimnatyczne: pajacyki, podskoki do obręcz, maszerowanie,

– Chodzimy na palcach -ćwiczenie zapobiegające płaskostopiu.

–  Zabawy orientacyjno-porządkowe.

Zajęcia umuzykalniające:

-Ćwiczenia słuchowo-rytmiczne- podskoki w górę w rytm klaskania, tupanie w rytm muzyki.

-Ćwiczenia i zabawy muzyczno-ruchowe,słuchanie muzyki relaksacyjnej.

-Wspólne tańce do piosenek ‘’Wiosna, wiosenka’’, “Wszyscy są witam Cię”, “Tup do przodu idzie but”, ‘’Jadę jadę’’

-Zabawy instrumentami muzycznymi-próby gry w rytm muzyki.

Skip to content