ZAMIERZENIA ZAJĘĆ OPIEKUŃCZO-DYDAKTYCZNYCH
NA MIESIĄC LISTOPAD
Zadania wychowawcze i opiekuńcze:
– Wpajanie nawyków grzecznościowych, higienicznych i porządkowych: m. in. rytuał powitania i pożegnania, porządkowanie zabawek, mycie rączek przed i po posiłku.
– Utrwalanie pozytywnych zachowań w grupie, kontynuacja sprawnego poruszania umiejętności bezpiecznej.
– Usprawnienie samoobsługi: kontynuacja wspomagania nauki samodzielności w piciu z kubka, posługiwaniu się łyżką.
– Doskonalenie czynności samoobsługowych: zdejmowanie i zakładanie papci, garderoby, samodzielne mycie rączek i buzi. Indywidualne próby zgłaszania potrzeb fizjologicznych oraz samodzielnego korzystania z toalety.
– Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji.
– Doskonalenie nawyku wspólnej zabawy i zaangażowanie w zabawie w grupie, zwracanie uwagi na innych uczestników zabawy, prawidłowe i bezpieczne korzystanie z zabawek.
– Doskonalenie umiejętności prawidłowego reagowania na polecenie i prośby opiekunek.
Zajęcia z zakresu rozwijania mowy, myślenia, rozwój poznawczy:
–Omówienie zjawisk atmosferycznych zachodzących w przyrodzie (brak liści na drzewach, silne wiatry i deszcze).
-Dary jesieni: ogród warzyw, sad, nazwy owoców i warzyw, kształt, kolor, smak.
-”Narodowe Święto Niepodległości”- rozmowa z dziećmi na temat kraju ojczystego, poznawanie symboli narodowych Polski.
-”Święto Dzień Pluszowego Misia”- rozmowa z dziećmi na temat: szanujemy zabawki
– Nauka wierszyka: “Kto ty jesteś Polak mały”
-”Dzień jeża”- grupowa praca plastyczna
– ”Dzień Bajki” – rozmowa z dziećmi na temat ulubionej bajki.
Zajęcia manipulacyjno-konstrukcyjne, plastyczne:
– Układanie klocków o różnej wielkości, ciężkości, dopasowywanie elementów układanek o różnej wielkości i liczbie-budowanie wież, mostów, domów.
– Rzucanie piłkami, obręczami do celu- usprawnianie chwytu precyzyjnego i koordynacji wzrokowo-ruchowej.
– Układanki drewniane, puzzle- stymulowanie procesów spostrzegania, oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej.
– Malujemy farbami i kolorujemy kredkami: Metoda malowania 10 palcami
– Praca plastyczna: Parasolka, Jeż, Misie, Flaga Polski.
– Zabawy sensoryczne: zabawy z piaskiem kinetycznym, masa solna, plastelina.
– Zapachowe zagadki (ziarna kawy, kakao, cynamon, skórkę pomarańczy, liście mięty)
Zajęcia z zakresu rozwoju ruchowo-fizycznego i zdrowotnego:
– Zabawy integracyjne z chustą animacyjną.
– Zajęcia gimnatyczne: pajacyki, podskoki do obręcz, maszerowanie,
– Chodzimy na palcach -ćwiczenie zapobiegające płaskostopiu.
– Zabawy orientacyjno-porządkowe.
Zajęcia umuzykalniające:
– Ćwiczenia słuchowo-rytmiczne- podskoki w górę w rytm klaskania, tupanie w rytm muzyki.
– Ćwiczenia i zabawy muzyczno-ruchowe,słuchanie muzyki relaksacyjnej.
– Wspólne tańce do piosenek ‘’Jadą Jadą Misie’’, “Silny jak Lew”, “Głowa ramiona kolana palce”
– Zabawy instrumentami muzycznymi-próby gry w rytm muzyki.
WŁADYSŁAW BEŁZA
KTO TY JESTEŚ? POLAK MAŁY…
—
Kto
ty jesteś?
— Polak mały.
— Jaki znak twój?
—
Orzeł biały.
— Gdzie ty mieszkasz?
— Między
swymi.
— W jakim kraju?
— W polskiej ziemi.
—
Czym ta ziemia?
— Mą Ojczyzną.
— Czym
zdobyta?
— Krwią i blizną.
— Czy ją kochasz?
—
Kocham szczerze.
— A w co wierzysz?
— W Polskę
wierzę!
— Coś ty dla niej?
— Wdzięczne
dziecię.
— Coś jej winien?
—
Oddać życie.