„WESOŁE MISIE”
ZAMIERZENIA OPIEKUŃCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC LUTY 2020r.
Zadania wychowawcze i opiekuńcze:
*Kontynuacja wpajania nawyków grzecznościowych i porządkowych m.in. rytuał powitania i pożegnania używanie zwrotów „Dzień dobry”, „Do widzenia”; porządkowanie zabawek.
*Doskonalenie czynności samoobsługowych: zdejmowanie i zakładanie butów, garderoby. *Indywidualne próby zgłaszania potrzeb fizjologicznych oraz próby samodzielnego korzystania z toalety,mycie rąk
*Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji.
*Doskonalenie nawyku wspólnej, zgodnej zabawy – zaangażowanie w zabawy grupowe, zwracanie uwagi na innych uczestników zabawy, prawidłowe i bezpieczne korzystanie z zabawek,
*Modelowanie pozytywnych zachowań podczas wspólnych zabaw.
*Doskonalenie umiejętności reagowania na polecenia i prośby opiekuna.
*Tworzenie radosnego nastroju w grupie podczas balu karnawałowego
Zajęcia z zakresu rozwijania mowy, myślenia, rozwój poznawczy:
*Poznanie cyfr 1,2,3; powtarzanie sylab (hi, ha ho,da,ta,to) artykulacja na głos z uwzględnieniem ciszej i głośniej głosek i samogłosek
*Rozwijanie mowy biernej poprzez czytanie książeczek o zimowych zabawach na śniegu: sanki, lepienie bałwana, rzucanie śnieżkami
*Kształtowanie spostrzegawczości oraz orientacji w przestrzeni – szukanie i wskazywanie przedmiotów
*Rozmowa kierowana- „Listonosz”
*Oglądanie bajek i książeczek zgromadzonych w kąciku książki-czytanie wierszyka „Chory kotek”
*”Dzień dinozaura” – poznajemy dinozaury
*„Czy znasz swoje ciało”- szybka orientacja w schemacie własnego ciała z pokazywaniem i nazywaniem części ciała
*Ćwiczenia analizy i syntezy wzrokowej-
„1,2,3 ”- składanie w całość obrazka pociętego na części z uwzględnieniem koloru
*Próby poznawania przedmiotów przy pomocy zmysłu dotyku, zapoznanie z różnymi fakturami: gładki,szorstki miękki,twardy (futerko, papier, gąbka, lusterko).
*„Zgadnij kto mówi”- zabawa rozwijająca percepcję słuchową
*„Przeciwieństwa”- dobieranie w pary ilustracji przeciwstawnych np. biały- czarny, cienki-gruby, duży- mały, szeroki- wąski.
Zajęcia manipulacyjno – konstrukcyjne, plastyczne:
*Praca plastyczna- „świecowe śnieżynki” malowanie po wosku
*Układanie sylwet z klocków w kształcie poznanych figur geometrycznych(trójkąt, kwadrat, koło)
*Zabawa manipulacyjna – odkręcanie i zakręcanie nakrętki od butelki.
*Stymulowanie procesów spostrzegania i uwagi oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej :
dopasowanie kształtów do otworów (koło, trójkąt, kwadrat, prostokąt, gwiazda) -celowanie, wkładanie, nazywanie wkładanych figur
*Praca plastyczna: „Niedźwiadek polarny”
*Układanie drewnianych puzzli, układanek – dopasowywanie elementów o różnej wielkości, kształcie i liczbie.
*Praca plastyczna- „Robimy pizzę’.
Zajęcia z zakresu rozwoju ruchowo – fizycznego i zdrowotnego:
*„Przejdź przez tunel”- zabawa z elementami czworakowania,
*„Szybko i wolno”- reagowanie na tempo oraz dostosowanie swojego tempa do melodii,
*„Chodzę jak król, królowa”- zabawa kształtująca prawidłowa postawę ciała
*„Wędrująca piłka”- przekładanie piłki nad głowa oraz pod nogami.
*„Utrzymaj równowagę”- utrzymanie prawidłowej postawy ciała stojąc na jednej nodze oraz z ramionami wyciągniętymi w bok,
*„Wesołe i smutne kotki”- zabawa z elementami czworakowania wzbogacony o gestykulację mimiki twarzy,
*Spacer z obserwowaniem zmian zachodzących w przyrodzie w związku ze zmianą pory roku.
*Zabawy integracyjne z wykorzystaniem chusty animacyjnej.
Zajęcia umuzykalniające:
*Nauka piosenki „Sanna”
*Zabawa muzyczno-ruchowa przy piosence „Sanna”,
*Zabawy ruchowe ze śpiewem poznanej piosenki „Tup, Tup, Tup po śniegu”,
*Ćwiczenia i zabawy muzyczno – ruchowe: marsz w kole wiązanym, marsz dookoła sali pojedynczo w rytmie słuchanej melodii.
Zajęcia paluszkowe:
*„Wieża z rąk” – usprawnianie motoryki małej, rozwijanie koncentracji i uwagi, wspólnej zabawy.
*Pobudzanie koordynacji wzrokowo-ruchowej (praca oka i ręki jednocześnie)
*„Masuje,
masuje”- budowanie pozytywnego emocjonalnego kontaktu pomiędzy
dzieckiem, a osobą, z którą się bawi, poprawienie sprawności
manualnej