Plan pracy opiekuńczo – wychowawczej luty 2020r.

„WESOŁE MISIE”

ZAMIERZENIA  OPIEKUŃCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC LUTY 2020r.

Zadania wychowawcze i opiekuńcze:

 *Kontynuacja wpajania nawyków grzecznościowych i porządkowych m.in. rytuał powitania i pożegnania używanie zwrotów „Dzień dobry”, „Do widzenia”; porządkowanie zabawek.

 *Doskonalenie czynności samoobsługowych: zdejmowanie i zakładanie butów, garderoby.     *Indywidualne próby zgłaszania potrzeb fizjologicznych oraz próby samodzielnego korzystania z toalety,mycie rąk 

*Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji.

 *Doskonalenie nawyku wspólnej, zgodnej zabawy – zaangażowanie w zabawy grupowe, zwracanie uwagi na innych uczestników zabawy, prawidłowe i bezpieczne korzystanie z zabawek,

*Modelowanie pozytywnych zachowań podczas wspólnych zabaw.

 *Doskonalenie umiejętności  reagowania na polecenia i prośby opiekuna.

 *Tworzenie radosnego nastroju w grupie podczas balu karnawałowego

Zajęcia z zakresu rozwijania mowy,      myślenia, rozwój poznawczy:

 *Poznanie cyfr 1,2,3; powtarzanie sylab (hi, ha ho,da,ta,to)  artykulacja na głos z uwzględnieniem ciszej i głośniej głosek i samogłosek

 *Rozwijanie mowy biernej poprzez czytanie książeczek o zimowych zabawach na śniegu: sanki, lepienie bałwana, rzucanie śnieżkami

*Kształtowanie spostrzegawczości oraz  orientacji w przestrzeni – szukanie i wskazywanie przedmiotów

 *Rozmowa kierowana- „Listonosz”

 *Oglądanie bajek i książeczek zgromadzonych w kąciku książki-czytanie wierszyka „Chory kotek”

 *”Dzień dinozaura” – poznajemy dinozaury 

 *„Czy znasz swoje ciało”- szybka orientacja w schemacie własnego ciała z pokazywaniem i nazywaniem części ciała   

 *Ćwiczenia analizy i syntezy wzrokowej-

„1,2,3  ”- składanie w całość obrazka pociętego na części z uwzględnieniem koloru

 *Próby poznawania przedmiotów przy pomocy zmysłu dotyku, zapoznanie  z różnymi fakturami: gładki,szorstki miękki,twardy (futerko, papier, gąbka, lusterko).

 *„Zgadnij kto mówi”- zabawa rozwijająca percepcję słuchową

 *„Przeciwieństwa”- dobieranie w pary ilustracji przeciwstawnych np. biały- czarny, cienki-gruby, duży- mały, szeroki- wąski.

Zajęcia manipulacyjno – konstrukcyjne, plastyczne:

 *Praca plastyczna- „świecowe śnieżynki” malowanie po wosku

 *Układanie sylwet z klocków w kształcie poznanych figur geometrycznych(trójkąt, kwadrat, koło)

*Zabawa manipulacyjna – odkręcanie i zakręcanie nakrętki od butelki.

 *Stymulowanie procesów spostrzegania i uwagi oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej :

dopasowanie kształtów do otworów (koło, trójkąt, kwadrat, prostokąt, gwiazda) -celowanie, wkładanie, nazywanie wkładanych figur 

*Praca plastyczna: „Niedźwiadek polarny”

 *Układanie drewnianych puzzli, układanek – dopasowywanie elementów o różnej wielkości, kształcie i liczbie.

*Praca plastyczna- „Robimy pizzę’.

Zajęcia z zakresu rozwoju ruchowo – fizycznego i zdrowotnego:

 *„Przejdź przez tunel”- zabawa z elementami czworakowania,

 *„Szybko i wolno”- reagowanie na tempo oraz dostosowanie swojego tempa do melodii,

 *„Chodzę jak król, królowa”- zabawa kształtująca prawidłowa postawę ciała

 *„Wędrująca piłka”- przekładanie piłki nad głowa oraz pod nogami.

 *„Utrzymaj równowagę”- utrzymanie  prawidłowej postawy ciała stojąc na jednej nodze oraz z ramionami wyciągniętymi w bok,

 *„Wesołe i smutne kotki”- zabawa z elementami czworakowania wzbogacony o gestykulację mimiki twarzy,

 *Spacer z obserwowaniem zmian zachodzących w przyrodzie w związku ze zmianą pory roku.

 *Zabawy integracyjne z wykorzystaniem chusty animacyjnej.

Zajęcia umuzykalniające:

 *Nauka piosenki „Sanna” 

 *Zabawa muzyczno-ruchowa przy piosence „Sanna”,

 *Zabawy ruchowe ze śpiewem poznanej piosenki „Tup, Tup, Tup po śniegu”,

 *Ćwiczenia i zabawy muzyczno – ruchowe: marsz w kole wiązanym, marsz dookoła sali pojedynczo w rytmie słuchanej melodii.

Zajęcia paluszkowe:

 *„Wieża z rąk” – usprawnianie motoryki małej, rozwijanie koncentracji i uwagi, wspólnej zabawy.

 *Pobudzanie koordynacji wzrokowo-ruchowej (praca oka i ręki jednocześnie)

 *„Masuje, masuje”- budowanie pozytywnego emocjonalnego kontaktu pomiędzy dzieckiem, a osobą, z którą się bawi, poprawienie sprawności manualnej

Skip to content