ZAMIERZENIA ZAJĘĆ OPIEKUŃCZO-DYDAKTYCZNYCH
NA MIESIĄC MARZEC
Zadania wychowawcze i opiekuńcze:
– Wpajanie nawyków grzecznościowych, higienicznych i porządkowych: m. in. rytuał powitania i pożegnania, porządkowanie zabawek, mycie rączek przed i po posiłku.
– Utrwalanie pozytywnych zachowań w grupie, kontynuacja sprawnego poruszania umiejętności bezpiecznej.
– Usprawnienie samoobsługi: kontynuacja wspomagania nauki samodzielności w piciu z kubka, posługiwaniu się łyżką.
– Doskonalenie czynności samoobsługowych: zdejmowanie i zakładanie papci, garderoby, samodzielne mycie rączek i buzi. Indywidualne próby zgłaszania potrzeb fizjologicznych oraz samodzielnego korzystania z toalety.
– Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji.
– Doskonalenie nawyku wspólnej zabawy i zaangażowanie w zabawie w grupie, zwracanie uwagi na innych uczestników zabawy, prawidłowe i bezpieczne korzystanie z zabawek.
– Doskonalenie umiejętności prawidłowego reagowania na polecenie i prośby opiekunek.
Zajęcia z zakresu rozwijania mowy, myślenia, rozwój poznawczy:
-Omówienie zjawisk atmosferycznych zachodzących w przyrodzie (pojawienie się pączków na drzewach i kwiatach)
-’’Dzień wiosny’’ rozmowa z dziećmi.
-”Biały Dzień rozmowa z dziećmi i zabawa ruchowa
-Nauka wierszyka: “Słońce świeci’
-”Dzień Pandy ”- grupowa praca plastyczna
– ”Dzień Piegów” – praca plastyczna
-’Od nasiona do rośliny’’- sadzenie roślinek
Zajęcia manipulacyjno-konstrukcyjne, plastyczne:
-Układanie klocków o różnej wielkości, ciężkości, dopasowywanie elementów układanek o różnej wielkości i liczbie-budowanie wież,mostów, domów.
-Rzucanie piłkami, obręczami do celu- usprawnianie chwytu precyzyjnego i koordynacji wzrokowo-ruchowej.
-Układanki drewniane, puzzle- stymulowanie procesów spostrzegania, oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej.
– Malujemy farbami i kolorujemy kredkami.
– Praca plastyczna: Narcyzy, Wiosna, Panda
-Zabawy sensoryczne: zabawy z piaskiem kinetycznym, ciastolina, plastelina.
-Zapachowe zagadki
-Sensoryka mała pudełko kolorów
Zajęcia z zakresu rozwoju ruchowo-fizycznego i zdrowotnego:
– Zabawy integracyjne z chustą animacyjną.
– Zajęcia gimnatyczne: pajacyki, podskoki do obręcz, maszerowanie,
– Chodzimy na palcach -ćwiczenie zapobiegające płaskostopiu.
– Zabawy orientacyjno-porządkowe.
Zajęcia umuzykalniające:
-Ćwiczenia słuchowo-rytmiczne- podskoki w górę w rytm klaskania, tupanie w rytm muzyki.
-Ćwiczenia i zabawy muzyczno-ruchowe,słuchanie muzyki relaksacyjnej.
-Wspólne tańce do piosenek ‘’Wiosna, wiosenka’’, “Wszyscy są witam Cię”, “Tup do przodu idzie but”, ‘’Jadę jadę’’
-Zabawy instrumentami muzycznymi-próby gry w rytm muzyki.