Plany pracy opiekuńczo – wychowawczej

ZAMIERZENIA ZAJĘĆ OPIEKUŃCZO-DYDAKTYCZNYCH

NA MIESIĄC LISTOPAD

Zadania wychowawcze i opiekuńcze:

– Wpajanie nawyków grzecznościowych, higienicznych i porządkowych: m. in. rytuał powitania i pożegnania, porządkowanie zabawek, mycie rączek przed i po posiłku.

– Utrwalanie pozytywnych zachowań w grupie, kontynuacja sprawnego poruszania umiejętności bezpiecznej.

– Usprawnienie samoobsługi: kontynuacja wspomagania nauki samodzielności w piciu z kubka, posługiwaniu się łyżką.

– Doskonalenie czynności samoobsługowych: zdejmowanie i zakładanie papci, garderoby, samodzielne mycie rączek i buzi. Indywidualne próby zgłaszania potrzeb fizjologicznych oraz samodzielnego korzystania z toalety.

– Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji.

– Doskonalenie nawyku wspólnej zabawy i zaangażowanie w zabawie w grupie, zwracanie uwagi na innych uczestników zabawy, prawidłowe i bezpieczne korzystanie z zabawek.

– Doskonalenie umiejętności prawidłowego reagowania na polecenie i prośby opiekunek.

Zajęcia z zakresu rozwijania mowy, myślenia, rozwój poznawczy:

Omówienie zjawisk atmosferycznych zachodzących w przyrodzie (brak liści na drzewach, silne wiatry i deszcze).

-Dary jesieni: ogród warzyw, sad, nazwy owoców i warzyw, kształt, kolor, smak.

-”Narodowe Święto Niepodległości”- rozmowa z dziećmi na temat kraju ojczystego, poznawanie symboli narodowych Polski.

-”Święto Dzień Pluszowego Misia”- rozmowa z dziećmi na temat: szanujemy zabawki

– Nauka wierszyka: “Kto ty jesteś Polak mały”

-”Dzień jeża”- grupowa praca plastyczna

– ”Dzień Bajki” – rozmowa z dziećmi na temat ulubionej bajki.

Zajęcia manipulacyjno-konstrukcyjne, plastyczne:

– Układanie klocków o różnej wielkości, ciężkości, dopasowywanie elementów układanek o różnej wielkości i liczbie-budowanie wież, mostów, domów.

– Rzucanie piłkami, obręczami do celu- usprawnianie chwytu precyzyjnego i koordynacji wzrokowo-ruchowej.

– Układanki drewniane, puzzle- stymulowanie procesów spostrzegania, oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej.

– Malujemy farbami i kolorujemy kredkami: Metoda malowania 10 palcami

– Praca plastyczna: Parasolka, Jeż, Misie, Flaga Polski.

– Zabawy sensoryczne: zabawy z piaskiem kinetycznym, masa solna, plastelina.

– Zapachowe zagadki (ziarna kawy, kakao, cynamon, skórkę pomarańczy, liście mięty)

Zajęcia z zakresu rozwoju ruchowo-fizycznego i zdrowotnego:

– Zabawy integracyjne z chustą animacyjną.

– Zajęcia gimnatyczne: pajacyki, podskoki do obręcz, maszerowanie,

– Chodzimy na palcach -ćwiczenie zapobiegające płaskostopiu.

– Zabawy orientacyjno-porządkowe.

Zajęcia umuzykalniające:

– Ćwiczenia słuchowo-rytmiczne- podskoki w górę w rytm klaskania, tupanie w rytm muzyki.

– Ćwiczenia i zabawy muzyczno-ruchowe,słuchanie muzyki relaksacyjnej.

– Wspólne tańce do piosenek ‘’Jadą Jadą Misie’’, “Silny jak Lew”, “Głowa ramiona kolana palce”

– Zabawy instrumentami muzycznymi-próby gry w rytm muzyki.

WŁADYSŁAW BEŁZA

KTO TY JESTEŚ? POLAK MAŁY…

— Kto ty jesteś?
— Polak mały.

— Jaki znak twój?
— Orzeł biały.

— Gdzie ty mieszkasz?
— Między swymi.

— W jakim kraju?
— W polskiej ziemi.

— Czym ta ziemia?
— Mą Ojczyzną.

— Czym zdobyta?
— Krwią i blizną.

— Czy ją kochasz?
— Kocham szczerze.

— A w co wierzysz?
— W Polskę wierzę!

— Coś ty dla niej?
— Wdzięczne dziecię.

— Coś jej winien?
— Oddać życie.

Skip to content